söndag 25 maj 2014

Mors Dag!


Hej

jag är så glad att jag kan gråta, det här var nämligen vad min familj tyckte att jag förtjänade på mors dag. En ny symaskin. Min gamla maskin (som jag haft i över 10 år och den var begagnad när jag köpte den) gick sönder, en liten liten plastbit om satt nånstans bakom den stora ratten på sidan gick av så jag kunde inte få den att gå ifrån läget då man spolar upp undertråd till att sy som vanligt.

Tog lång tid innan jag bestämde mig för vad jag ville ha för märke. Först tänkte jag att det skulle räcka att köpa en billig sak utan så mycket krusiduller men efter lång betänketid insåg jag att jag nog ville ha en bättre som jag hade mer nytta av än att bara sy upp gardiner :).

Jag bestämde mig för Husqvarna opal 650 eller 670, men under tiden jag velade kom det ut en ny modell 690q. 

Denna (690q) har jag nu i mina ägor och jag är lyrisk. Det är en helt underbar maskin av det jag hunnit prova, bästa är nog det automatiska pressarfotstrycket som gör att man obemärkt syr över sömmar, dragkedjor osv. Man behöver liksom inte slita i tyget och få fula hoppstygn eller sneda sömmar :)






1 kommentar:

Mia sa...

Du är sååå värd din nya maskin!!
kram!!