söndag 18 maj 2014

Lite mer bra att ha saker ;)

Hej

Nu har jag fått hem mina nya strumpstickor i lte tjockare storlekar. Jag håller ganska hårt när jag stickar så jag håller mig i vanliga fall mellan 3,5-5 i storlek på mönster som ligger på 2,5-4 jag måste alltså gå upp ca en hel storlek på stickor jämfört med vad som står på mönstret. 

Insåg då att låna stickor i de större storlekarna var ohållbart. Dessutom tyckte jag att de vanliga traditionella stickorna som jag fått låna var både för tunga och för långa för som projekten jag höll på med, barnvantar, sockor osv. 

Så jag valde dessa från knitpro, symfonie. runda trästickor 15 cm långa i storlekarna 4,5- 5,5 jag har sedan innan knitpros, cubix och ville egentligen fortsätta med dessa men dom fanns inte så tjocka i 15 cm varianten. Den enda som fanns var upp till 4,5, så jag tog runda på alla :)




Inga kommentarer: