onsdag 2 april 2014

Till komposten

Hejsan

Har läst mig till att ha lock på komposten kan vara bra,dels för att det snabbar på processen med att det blir varmare och sen att man kan styra lite hur blött det blir i den. För om jag har förstått det rätt så är det en hel vetenskap hur man ska göra för att få snabba och bra resultat och slippa att det luktar ruttet.

Jag gick på den "billigare" varianten (finns säkert mycket billigare) eftersom jag redan har sådana pallkragar som de förra ägarna lämnade så bestämde jag mig för att ha komposten i dessa sedan köpte jag ett färdigt lock på Rusta som passar detta. Dessa lock är obehandlade så jag målade dem i trälasyr, färgen heter Järnvitrol och är också köpt på Rusta. 

Kan visa resultatet sen när jag fått på locket på lådan :) Men här är i alla fall resultatet av målningen.




Inga kommentarer: