onsdag 23 april 2014

Det blir ju inte alltid om man tänkt...

Eller hur!

Det blir nästan aldrig som jag har tänkt i alla fall... :) Jag tror alltid att saker och ting ska gå i ett nafs eller att jag inte ska stöta på några oplanerade saker men... jag blir lika förvånad varje gång det inte gör det.

Här är en bild på tjejernas rum syns inte så bra men väggen bakom byråerna började jag riva, jag har ända sen vi flyttade in undrat varför dom hade panelat upp en bit på väggen just där. Resten av rummet hade vanlig bröstpanel men just där bakom var det en ruta,  nästan lite som en sänggavel,  en bit upp på väggen.


Du kan ju gissa min förvåning när ett dörrhål med tillhörande dörr dök up.... till saken ska väl tillläggas att nä vi köpte huset fanns inga ritningar. Det är från början en sommarstuga som blivit utbyggd och jag gissar att inga bygglov är sökta osv utan dom har byggt lite efter behov. När vi hade kontakt med en arkitekt kunde han se att minst 3 olika utbyggnader är gjorda på orginalhuset. Så såhär i efterhand borde jag inte varit så förvånad att vad som helst kan dyka upp.



Så såhär såg det alltså ut bakom panelen det blev lite extrajobb, jag har fått läsa på lite om hur man sätter igen dörrhål.... men det blir nog bra tillslut. Nu ska vi bara ha tag i en elektriker vi insåg att vi nog behöver fler uttag i rummer så det verkar som att det kan dra ut lite på tiden...


 

Inga kommentarer: