söndag 9 februari 2014

Kalasdax




Idag har vi varit på kalas, min systers äldsta son fyllde år och då vankades det fika! Har blivit lite svårt att komma på presenter till dom när dom börjar bli så stora som han är (19år) så jag satsar stenhårt på förbruknings grejer, typ duschtvål och liknande. 

Av nån anledning är jag inte heller lika förberedd längre som jag brukade va. Det känns som att ju större mina tjejer blir desto mindre organiserad och förberedd är jag. Alltid ute i sista minuten och tidsoptimist in i det sista :) Allt ska hinnas och gärna på ingen tid alls! Det är mitt måtto! hehe går väldigt sällan till så dock....

Hur som helst hade jag ingen bra förpackning att lägga flaskorna i så jag svängde ihop en påse precis innan vi skulle åka. Hade lite papper som låg, och häromdagen skrev jag ut dessa ursöta digisar som kommer från Sans Design. Påsarna har jag ju i massor, köpte vanliga vita papperspåsar format mindre nån gång för länge sen så allt jag var tvungen att göra var att färglägga motivet och klippa till några bitar av pappret. Sagt och gjort, tror nog att färgläggningen tog längst tid... hittade några blommor och stjärnor när jag rotade runt i min väska som jag satte dit och detta är resultatet. 




en närbild på sötnosen ;)

Idag har vi testat en ny maträtt, vintersquash soppa (butternut squash). Soppa är inte min favoritmat i vanliga fall men jag måste erkänna att denna blev supergod! Och lätt var det oxå att göra här är receptet om nån vill testa, jag hoppade dock över chilin. 

Sparade på kärnorna tänkte att jag kanske skulle testa att odla egna squash.. :) kan va kul och testa i alla fall 




Inga kommentarer: