söndag 19 januari 2014

Mera mössor och lite bars :)

Hej hopp

För ca en vecka sen var min syster yster här och visade mig hur man sydde mössor! Så nu har det blivit 2 st och en tredje på väg men den är lite hemlig än måste trixa lite innan jag kan visa ;) Väntar hem heat tranfer vinyl så jag kan göra klart dessa med, den ena ska mitt minsta troll ha och den andra ska ges bort men inte utan att det ska dit namn först :) Så smidigt att ha mössor med namnet STORT när man har barn på dagis :) 


Sen har jag ju försökt ta tag i det här med mitt ENORMA sötsug...  Jag kände ju att jag la på min ett och annat kilo under jul (gissar på att jag inte är den ända som känner så ;)) så jag föröker att inte äta en massa godis, kaffebröd och annat sötslisk. Går väl sådär men skam den som ger sig innan man testat allt!! Så i ett försök att få i sig nåt lite nyttigare när sockersuget slår till sådär så man inte an stå imot så har jag testat att göra egna mellanmålsbars.

Nötter, frön och torkad frukt, och såklart ett tunt lager med mörk choklad. Men jag kände att jag blev lite fantasilös när jag stod där och skulle välja vad som skulle i. Frukten och nötterna var inte så vårt men sen då... jag hade i havregryn och krossade linfrön bland annat. Men det måste ju finnas fler saker man kan ha i av flingor och dylikt? Nån som har tips? Lämna gärna tips i kommentarerna i så fall :)            

Hoppa ni nu har en skön kväll


2 kommentarer:

Mia sa...

så fina mössorna är! :)
Dina bars ser jättegoda ut men tyvärr har jag inget tips på mer att använda.
kramizz

Marie-Louise sa...

Duktiga du, mössorna blir kanon!
Jag vet inte vd för frukt haft i... men torkade tranbär är gott, det finns ju olika sorters nötter, solrosfrön,pumpafrön är gott också :) Jag brukar googla, folk därute i cybervärlden har så många bra ideér!
Kul att du verkar ha så mycket inspiration! Kramis /Syster Yster